Clase digital 9. Globalización (globalization)

1. Fundamentación del tema The present topic is part of the Business Communication Learning Unit (UDA, for its acronym in Spanish), which belongs to the sixth semester of the Licenciatura en Contador Público (public accountant). It is important for the student to identify how globalization affects both the national and international economy. It is convenient … Leer más

Examen Globalización (globalization)

Instrucciones A continuación se presentan una serie de consideraciones para contestar de forma exitosa el examen propuesto: 1. Antes de iniciar la resolución del examen revisa con cuidado estas instrucciones. 2. Una vez que empieces el examen, lee cuidadosamente cada pregunta antes de marcar la respuesta. Los tipos de preguntas disponibles son: Falso / Verdadero … Leer más

Clase digital 8. Tecnologías de la información y la comunicación (information and communications technology)

1. Fundamentación del tema This topic is part of the Business Communication Learning Unit (UDA, for its acronym in Spanish), which belongs to the sixth semester of the Licenciatura en Contador Público (public accountant). The importance of this topic lies in expanding the knowledge about the use of information and communications technologies in the workplace, … Leer más

Examen Tecnologías de la información y la comunicación (information and communications technology)

Instrucciones A continuación se presentan una serie de consideraciones para contestar de forma exitosa el examen propuesto: 1. Antes de iniciar la resolución del examen revisa con cuidado estas instrucciones. 2. Una vez que empieces el examen, lee cuidadosamente cada pregunta antes de marcar la respuesta. Los tipos de preguntas disponibles son: Falso / Verdadero … Leer más

Presentación. Tecnologías de la información y la comunicación (TIC): ejemplos – (information and communications technology (ICT): examples)

Objetivo didáctico Recognize some of the most commonly used information and communications technologies (ICTs) in companies to apply them in professional practice. Recurso didáctico digital

Clase digital 7. Mercadotecnia (marketing)

1. Fundamentación del tema This topic is part of the Business Communication Learning Unit (UDA, for its acronym in Spanish), which belongs to the sixth semester of the Licenciatura en Contador Público (public accountant). Knowing the present topic is important for the student to establish a frame of reference on marketing. In this way, the … Leer más

Examen Mercadotecnia (marketing)

Instrucciones A continuación se presentan una serie de consideraciones para contestar de forma exitosa el examen propuesto: 1. Antes de iniciar la resolución del examen revisa con cuidado estas instrucciones. 2. Una vez que empieces el examen, lee cuidadosamente cada pregunta antes de marcar la respuesta. Los tipos de preguntas disponibles son: Falso / Verdadero … Leer más

Presentación. Mercadotecnia: (marketing: Niche and mass marketing, market segmentation)

Objetivo didáctico Analyze the importance of marketing in the business context to recognize the benefits and limitations of niche and mass marketing, and market segmentation through the evaluation of the elements that make a company competitive. Recurso didáctico digital

Clase digital 6. Contabilidad básica (basic accounting)

1. Fundamentación del tema This topic is part of the Business Communication Learning Unit (UDA, for its acronym in Spanish), which belongs to the sixth semester of the Licenciatura en Contador Público (public accountant). The importance of this topic lies in providing financial information to its users for decision making, as well as having the … Leer más